@anwaribrahim | 1,685,522 followers
Amanah akan digalas dengan penuh tawaduk dan bertanggungjawab.

Tugas berat ini akan saya pikul berpandukan kehendak dan nurani rakyat bersama pasukan.

#DemiPertiwi

Tweet Engagement Stats

Stats are based upon replies and quotes of this tweet

Engagement Map

Quotes
Replies
Retweets
Trendsmap

Replies and Quotes

Total of 790 replies and 544 quotes found
I forgot about Anwar’s Bahasa Melayu Tinggi. Translating him would be a fun challenge
 
Congratulation to H.E Dato’ Sri Anwar Ibrahim for his assignment as the the 10th Prime Minister of Malaysia .
 
In reply to @anwaribrahim
Sir, I only hv one request.For yr Menteri Pendidikan please find someone who is passionate abt education & have own kids in sek kebangsaan.Bukan hanya draf dasar yg tak dialami sendiri. Congrats and TQ in advance
 
In reply to @anwaribrahim
DS..Sorang belakang tu tunjal pale dia nanti.. pic.twitter.com/6Diqky21Nx
 
Pertiwi maksudnya bumi, atau dalam konteks ni negara. Istilah diserap daripada Sanskrit (पृथिवी - prthivi) dan juga personafikasi dewi Hindu sebagai bumi. Kalau Yunani ada Gaia, Norse ada Jörð, masyarakat Nusantara ada Ibu Pertiwi dan Jawa ada Dewi Sri. Semuanya Mother Nature.
 
In reply to @anwaribrahim
TAHNIAH Dato' Seri Anwar Ibrahim, Perdana Menteri Malaysia ke-10!! 🇲🇾 Perjuangan belum selesai, malah perlu diteruskan! #DSAIPM10 #DemiPertiwi #KitaBoleh #MalaysiaBangkit @anwaribrahim pic.twitter.com/wMriLfsp6X
 
 
In reply to @anwaribrahim
Siapa nangis lepas tahu DSAI jadi 10th PM🥹😭😭😭… CONGRATULATIONS dear PM sir 🫡🥲…its the beginning.keep fighting in style💪😎
 
In reply to @anwaribrahim
twitter.com/addien90s/stat… " gaji menteri mesti dikurangkan " saya pegang kata kata Dato Seri. buat jangan tak buat. tepati segala janji, tepati segala kata katamu dan tepatilah manifesto kamu. buktikan kenapa kami harus memilih Dato Seri pada PRU akan datang lagi.
 
In reply to @anwaribrahim
Finally after 24 years😭😭😭. Semoga DSAI dan kerajaan perpaduan dapat memajukan negara Malaysia sehingga digelar Asian’s Tigers back! 🥰💚
 
Alhamdulillah. Selamat dan tahniah. Semoga Allah SWT bantu Datuk sukses jadi Pemimpin yang Negarawan. Amin. Teringat saat shilaturahim ke kediaman Datuk Seri pada November 2019. BarakaLlahu fiikum. pic.twitter.com/zzCrB0caCJ
 
In reply to @anwaribrahim
"Alhamdulillah - All Praises is due to Allah"..Thank you King God Master Lord Almighty Allah Azza Wa Jalla for choosing him became new Malaysia PM.. Finally wanted to seeing him become Malaysia PM is true.. Fans of you from England 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿🇬🇧🫡🤝👊❤️
 
 
 
In reply to @anwaribrahim
Sebak weii. Dari sekolah rendah dlu tahun 1998 sy sokong dato seri. Smpai kena ejek dngn cikgu dalam kelas sbb sokong dato seri masa tu. Finally Alhamdulillah.. walaupun dato seri x kenal saya.. saya doakan semoga dato seri membawa Malaysia maju ke depan.
 
In reply to @anwaribrahim
Salam Reformasi, tahniah DSAI. Terima kasih sebab sempat “berjabat tangan” dengan saya tempoh hari. Bawa Malaysia terus ke depan, inshaaAllah!❤️🇲🇾 twitter.com/i/web/status/1… pic.twitter.com/Tqn7i764iC
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah Mr Prime Minister. What a good feeling finally i can proudly say that Anwar Ibrahim is my Prime Minister ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Phew. Can breathe a little easier. The hard work begins now. Semoga kita buat yang terbaik untuk memulihkan negara tercinta ❤️🇲🇾
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah datuk seri!! Reformasi! 🔥
 
 
Unreal. I'm still processing this.
 
 
In reply to @anwaribrahim
Mula2 mcm dh happy dh skali ternampak muka wak tu poton plak. pic.twitter.com/PxTdpmTkLB
 
Hoping for a better Malaysia 🫶🏼🇲🇾
 
In reply to @anwaribrahim
We're waiting for the change Sir. Do make us proud to be Malaysian. All this years you wanted to make it. God's blessing finally showers thru our Majesty' Agong upon you. Long live the King.
 
HOPE restored and renewed.
I'm crying...
For a better Malaysia!
#PM10malaysia
 
In reply to @anwaribrahim
Syukur Alhamdullillah. Semoga DSAI sentiasa berada didalam Rahmat dan Kasih Sayang Allah SWT. Hidup aman tenteram sebagai PM10 Malaysia. Allah bersama DSAI 🙏🏻❤️🌹🇲🇾 pic.twitter.com/Ni43ekgt1N
 
 
In reply to @anwaribrahim
Kami menyokong selama 22 tahun, diharap kepimpinan kali ini berpihak pada semua org terutamanya rakyat jelata, demi generasi yg akan dtg dato sri.
 
 
In reply to @anwaribrahim
Dsai, mohon segera take action utk masalah telur ayam ni
 
 
congratulations dsai!
 
In reply to @anwaribrahim
thank you dato seri for always fighting and never give up for us especially younger generation. you and your battle for many years will forever be remembered. congratulations! #MyPM🇲🇾♥️
 
 
Aku tak tau kenapa tapi bila tengok muka Wan Azizah aku rasa sebak. Wanita yg paling tabah saat suami dia berjuang di jalanan sampai ke dalam penjara dan akhirnya diangkat sebagai seorang pemimpin tertinggi di Malaysia. Moga yg terbaik utk Malaysia dan seluruh rakyat.
 
Il y a une peur profonde en Malaisie contre cet homme, principalement parce qu'il est libre non seulement d'être lui-même, mais d'exercer cette #liberté, en tant qu'un vrai Malaisien. Il y en a beaucoup contrairement à lui, qui a besoin d'une forte guérison mentale. #AnwarIbrahim
 
YAB Perdana Menteri Malaysia! 🇲🇾
 
Tahniah @anwaribrahim . Semoga dapat membawa Malaysia ke arah lebih baik. Demi rakyat, negara bangsa dan agama 👏🏼
 
In reply to @anwaribrahim
Here we are the officially pronounced the 10th Prime Minister of Malaysia. Where is our 1st Lady of Malaysia woi…!!! The "Papa & Mama" of M'sia I really wanna see the picture of our 10th PM & the 1st Lady standing side-dide togethet… pic.twitter.com/zQHYQVtc5M
 
this entire event had me smiling at the tv screen for 15 whole minutes
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah PM10 Malaysia! Semoga Tuhan memberkati DSAI dengan yang terbaik sahaja dan kebijaksanaan yang luar biasa demi kesejahteraan setiap lapisan masyarakat Malaysia, an terus membawa Tanahair yang tercinta ini disanjung tinggi di kacamata dunia!
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah @anwaribrahim. Esok cuti x? Kami happy sangat sampai x mampu nak fokus kerja..Please Datuk Seri. Bagi meraikan doa kami yang telah termakbul ini. Esok pun hari jumaat. Harap2laa Datuk Seri @anwaribrahim tgk tweet aku nie 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
 
In reply to @anwaribrahim
Congratulations Dato' Seri Anwar bin Ibrahim for the appointment as 10th Malaysian Prime Minister. pic.twitter.com/CBMvKYm4uU
 
 
 
Semoga YB PM dapat membawa Malaysia ke arah yang lebih baik. Siru ala barakatillah.

Daripada- bukan pengundi PH 😅
 
Tahniah Datuk Seri. Kami mendoakan semoga Datuk Seri kekal sihat, tenang, adil dan bersemangat untuk menerajui Malaysia tercinta. Love juta-juta 🥰🥰🥰
 
 
 
Semoga menjadi asbab Malaysia pulih.
 
Satu tahun lepas aku lahir DSAI masuk penjara. Tahun ni anak aku lahir, DSAI Perdana Menteri Malaysia. 🤲

#PM10malaysia
 
 
💪🏻For better Malaysia
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah. Selamat bertugas. Looking foward to see what Dato Seri can bring to the table. Reset Malaysia.
 
 
Selamat berkhidmat and all the best 🤍
 
 
In reply to @anwaribrahim
Alhamdulillah. Congrats DSAI! Let's make Malaysia great again! pic.twitter.com/PzMS6nP7mE
 
 
In reply to @anwaribrahim
PM-X. Semoga Allah swt mudahkan urusan Datuk Seri!!!
 
In reply to @anwaribrahim
Finally some hope for Malaysia!!!!! 😭😭😭 CONGRATS DATO' SERI ANWAR IBRAHIM!!!!!
 
In reply to @anwaribrahim
Congratulations 😭😭😭😭 I’m so freaking happy for youuuuu and your whole family ❤️❤️❤️
 
Malaysia 10th Prime Minister
🙏🙏🙏

towards harmony and prosperous MALAYSIA for all
 
Semoga Allah membantu DSAI menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin yang adil dan amanah ketika menguruskan negara yang kita cinta🇲🇾 tahniah DSAI👍🏼
 
In reply to @anwaribrahim
Hopefully my frustrated with my own country in terms of everything (economy, culture, career growth, felda, education) will fade.
 
For the first time in my life i feel proud of the main man leading our country. Long road ahead but what’s important is that we stay TRUE
 
 
Tahniah DSAI #PM10malaysia ...
Kami berharap Dato akan perhatikan nasib PMI (TKI) di Malay....

#RevisiSPSK #SPSKMalaysia

cc: @KemnakerRI @bp2mi @cakimiNOW @Atomicalandy
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah DS Anwar. We wish all the best and good luck to you sir #KitaMalaysia 🇲🇾 pic.twitter.com/nBOh3lxBU7
 
Tahniah DSAI. Moga diberikan akal dan badan yang sihat untuk mentadbir negara
 
In reply to @anwaribrahim
 
Can’t wait to fall in love back with our country. Today will forever be remembered. 🇲🇾
 
In reply to @anwaribrahim
Public holiday , we'll wait for that
 
In reply to @anwaribrahim
Tan Sri Muhyiddin kita panggil abah, DS Anwar kita panggil Abi.
 
In reply to @anwaribrahim
We love you DSAI! Dulu kini dan selamanya. Prove them wrong 😭
 
 
As what we’ve been said, we don’t need another abah figure as we have one at home but we need you, a credibile figure as OUR PM, to lead us, the Malaysian!

Reformasi! Towards a better Malaysia!
 
Umum cuti esok Dato seri🥺🥲
 
 
In reply to @anwaribrahim
Baiklah, bagaimana dengan cuti kita nanti?
 
Datuk Perdana Menteri takanak buat himpunan perpaduan rakyat malaysia kat dataran putrajaya ke 😭
 
In reply to @anwaribrahim
Indeed an Auspicious day for You and your family and most of all to most Malaysians that want change for future Generations
 
 
Alhamdulillah ❤️❤️❤️
 
 
In reply to @anwaribrahim
Selamat Atas Jabatan PM ke-10 untuk DSAI
 
In reply to @anwaribrahim
Alhamdulillah.. Salam Reformasi dari Sarawak!
 
 
 
In reply to @anwaribrahim
Congratulations DSAI
 
Aku doakan DS dikurniakan kesihatan untuk memacu negara ke arah yang lebih makmur, maju, mampan dan berdaya saing. Semoga Allah swt memudahkan urusan DS. Kepada Allah kita berserah. #MerakamSejarah #PM10Malaysia
 
Datuk Seri....esok tak cuti ka...
 
In reply to @anwaribrahim
Tahniah !!! We are proud of you DSAI All the best ❤️❤️❤️🙏🏼
 
In reply to @anwaribrahim
Alhamdulillah, tahniah Dato Seri Anwar Ibrahim. PM 10 kita.
 
Over 1,239 replies and quotes not shown

Retweeters

51,408 retweeters not shown
For access to this functionality a Trendsmap Explore subscription is required.

A Trendsmap Explore subscription provides full access to all available timeframes

Find out more

Thanks for trying our Trendsmap Pro demo.

For continued access, and to utliise the full functionality available, you'll need to subscribe to a Trendsmap Pro subscription.

Find out more

This account is already logged in to Trendsmap.
Your subscription allows access for one user. If you require access for more users, you can create additional subscriptions.
Please Contact us if you are interested in discussing discounts for 3+ users for your organisation, or have any other queries.